Jag hörs!

Alla inlägg den 24 december 2009

Av Justinsane - 24 december 2009 21:57

Det var den julen det. Lite annorlunda julafton i år. Negativt menat. Men jag tog mig igenom den. Det är nog första gången i mitt liv som jag tycker att det är rätt skönt att det är över. Oftast brukar det va nu som man ligger i sängen och inser att det är helt år kvar nästa jul och man börjar redan längta lite, iaf jag. Men inte i år. Men det visste jag ju redan innan.


Som sagt, julen har i år inte varit densamma som tidigare. Jag och farsan har spenderat större delen av dagen med att sova och ta det lugnt. Började imorse när han undra om det var ok att han åkte iväg en liten sväng. Och det var ju inga problem. Visserligen är det väl lite sorgligt att man sitter ensam på julafton, men det gjorde mig inte så mycket. Då visste jag ju att jag kunde sova lite längre. Så det var inga problem. Sen när jag väl gick upp så såg jag att det var Guldmatchen i allsvenskan i repris och det kunde jag inte stå emot. Och efter att ha sett den matchen så längtar jag ännu mer tills nästan säsong. Tänkte beställa lite från aik-shopen nu när man får pengar. Dom hade lite schyssta guld souvenirer som jag blev sugen på.


Iaf så kom farsan hem sen och vi ordnade ihop oss lite julmat och käkade. Och efter det gick vi åter igen och la oss.


Sen så skulle jag ju va tomte i år. Och det blev som jag trodde ingen större framgång. Jag är riktigt dålig på att vara tomte. Det gick fint dom första 10 sekunderna. Men sen när en av dom vuxna kom fram och hälsa så blev det ett "Tjenare". Hahahaha! Det var faktiskt lite roligt, men det var ännu ett bevis på hur dålig jag är på det. Sen så började ungen jag gick tomte för och grilla mig med frågor:

Förra året hade du glasögon varför har du inte det i år?

Jaså hade han? Ja, men du förstår jag råkade tappa dom när jag dela ut klapparna förut. (En liten rolig grej är att när jag tänkte i mitt huvud på hur jag skulle svara så kom linser upp som ett av förslagen, haha. Det hade vart rätt skoj och säga det.)

Vart står dina renar?

Där borta.

Vid korset?

Ah precis.

Men det ligger ju där borta!

 

Och så fortsatte det. Till slut så orka jag inte mer och sa att jag var tvungen att fortsätta eftersom det var fler barn som skulle ha sina julklappar. Vilket ledde till några frågor till.


Så tomte är nog inte riktigt min grej. Men det var ett schysst gig, 100 spänn för 5 minuter. Rätt bra timlön.


Och efter tomte giget så har det inte hänt mycket. Morsan kom hem men det har bara blivit och kollat på tv och tagit det lugnt.


Så julen var sådär. Men jag var iaf jävligt snygg som tomte, trots att dräkten var för liten och saknade knappar(därav repet)!  

Ovido - Quiz & Flashcards