Jag hörs!

Alla inlägg den 1 december 2009

Av Justinsane - 1 december 2009 13:53

Var på komvux igår och skrev in mig där. Har gett upp allt med jobbsökandet nu, hittar ingenting som jag trivs med. Det enda som finns är telefonjobb och jag har insett att det är ingenting som passar mig. Så nu blir det back to school (76). Planen är att höja mig i några kurser och sen söka utbildning till hösten. Blir nog och söka nån journalistutbildning. Blev återigen sugen på det igår efter att ha läst lite i några kataloger. Så nu jävlar!


Sen så hade jag lite dötid igår framför datorn och på något sätt hamnade jag på wales sida på wikipedia (jag lever livet på internet!). Och jag skulle precis ur sidan när jag såg rubriken långt ortsnamn. Så jag tryckte där och fram kom Llanfairpwllgwyngyllgogerychwyrndrobwllllantysilio
gogogoch. Men jag va rätt trött igår så jag spara sidan och sen gick och la mig. Sen idag tryckte jag upp den igen. Och jag har försökt uttala det så perfekt som möjligt. Men varje gång jag försöker läsa det så låter jag en sjuåring som läser. Det är helt omöjligt att läsa det på nått vettigt sett. Skulle va jävligt roligt att veta hur det uttalas.


Men detta är tydligen bara det tredje längsta i världen om jag fattat det rätt. Världens längsta är Taumatawhakatangihangakoauauotamateaturipukakapiki
maunga-horonukupokaiwhenuakitanatahu. Försök uttala detta.


Nä, nu har jag ingen mer lust att avslöja för er hur otroligt spännande mitt liv är.


Ovido - Quiz & Flashcards