Jag hörs!

Direktlänk till inlägg 22 september 2009

Tillbaka från Norge

Av Justinsane - 22 september 2009 17:31

Det blev ingen längre vistelse i Norge. En vecka tog det innan jag insåg att det inte var nått för mig. Eller det förstod jag nog redan direkt när jag börja jobba. Men det det tog ett tag innan man kom hem. Maria trivdes väll lite bättre än jag gjorde med jobbet men hon hängde också med hem.


Jobbet gick ju ut på att man skulle stå på olika ställen och försöka få folk att bli medlem i rädda barnen. Och det var inte min grej. Jag fick tre sälj på fyra dagar. Vilket inte är så bra, men heller inte så dåligt eftersom jag kom dit utan någon erfarenhet alls från den branschen. Men det var som sagt inte min grej det där och jag ångrar inte att jag åkte hem. Trots att det var en hemmaresa på 15 timmar ungefär! haha


Men det jag tyckte var jobbigt att lämna var ju Norge. Norge är ett härligt land som jag gärna åker och jobbar till igen. Visst det är svindyrt och så (första jag gjorde när jag kom dit var att köpa en pizza för 200 spänn!!) men oftast tjänar man ju väldigt bra så det jämnar ut sig. Plus att det finns billiga alternativ.


Så tänkte summera veckan i norge lite kort här.


14/9 Måndag

Inte så mycket att säga om den dagen. Vi reste från klockan 5 på morgonen till klockan 7 på kvällen. Var rätt så trött när man kom fram. Och när vi kom till hotellet så var det dags för utbildning i två timmar och jag kämpa rätt så rejält med att hålla mig vaken. Somna som en baby den kvällen!


15/9 Tisdag

Första jobbar dagen. Började direkt faktiskt med ett sälj. Visserligen fick jag väldigt mycket hjälp men det var fortfarande jag som fick signa under ;). Jobbade länge vilket kändes i benen. Kom hem sen vid 6-7 och skulle då ha workshop direkt. Inte roligt!


16/9 Onsdag

Inget speciellt hände väll den dagen. Jobbade länge utan ett enda sälj. Men hjälpte till och sälja till min kompanjon genom att snacka med en kvinnas barn så dom sen övertalade sin mor att gå med ;).


17/9 Torsdag

Spenderade denna dag framför tv:n och datorn eftersom jag hade ont i magen på morgonen. Släppte rätt så snabbt men hade nog ändå inte kunnat hänga med och jobba. Skön dag :)


18/9 Fredag

Första dagen jag och maria fick jobba ihop. Och det var den roligaste jobbardagen. För det första fick jag två sälj och för det andra så kunde man fula sig lite och ta det lite lugnare eftersom Maria var med. Vi började vid 11 och kom hem vid 10. Så det var den längsta dagen men ändå så den roligaste.


19/9 Lördag

Sista arbetsdagen. Fast det visste man inte då. Blev ihop parad med maria denna dag med och den blev väldigt slapp. Lite folk och inte så mycket att göra. Blev även lite fest på kvällen med dom andra i teamet. Vi drog ner till Hamar centrum för att se vad dom hade att erbjuda. Vi hitta nått ställe som hette stallgården "hjörnet". Var helt ok ställe. Så det var en rolig kväll. Och brisskeby gressbane, beat that bitches! haha


20/9 Söndag

Bakfull denna dag. Hade en djävulsk huvudvärk hela dan och var små irriterad hela dagen. Även denna dag vi bestämde oss för att dra hem efter att ha snackat med teamleadern. Så sista kvällen blev det mycket packa och ordna inför måndagen.


21/9 Måndag

Hemresa. Precis som resan till Norge blev denna dag väldigt lång den med. Åkte från motellet klockan 07.30, kom hem klockan 23.00 Så det tar lite tid om man tar bussen ;) haha.


Så där har ni mitt Norge äventyr! Hoppas komma tillbaka dit snart. Nu blir det börja söka jobb där igen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Justinsane - 27 augusti 2012 19:22

Jaha, tillbaka på bloggen igen. Vet inte hur längesen det är jag skrev här senast, men det är ett tag. Tänkte försöka börja uppdatera här igen och börjar lite sakta med det här inlägget. Orkar inte skriva så mycket nu eftersom jag jobbar nu och orkar...

Av Justinsane - 1 juli 2010 14:14

Det blir inte mycket skriva här utan mest låtar. Men jag orkar inte skriva så mycket just nu.   Hörde den här låten igår på bandit. Riktigt jävla bra! ...

Av Justinsane - 24 juni 2010 01:50

Mer än två månader sen jag skrev nått här. Jag hade faktiskt glömt bort bloggen helt, men för en vecka sen börja jag och maria prata om bloggen och nu blev jag sugen på att göra nått här. Men jag har inget som jag direkt har lust att skriva om så jag...

Av Justinsane - 11 april 2010 21:01

Men så blev det inte. Rubriken är en kommentar som jag sa här om dagen. Jag och Maria drog på oss stövlarna och drog ut till översvämningen i försjön och sprang runt. Så där har ni bakgrunden till det.   Vet inte hur längesen det är jag skrev nåt...

Av Justinsane - 20 mars 2010 23:53

Det var inte igår man skrev här inte. Vet inte varför jag helt plötsligt slutade skriva men det hade nog mycket med att jag skrev i stort sett samma sak 5 dagar i veckan hela förra året. Det är skönt och skriva av sig men det blir svårt när man inte ...

Ovido - Quiz & Flashcards