Jag hörs!

Direktlänk till inlägg 19 juli 2009

Finn tio ordspråk/visdomsord/citat!!!

Av Justinsane - 19 juli 2009 20:14

Nu hade jag tänkt fixa uppdraget som jag och maria bestämde att vi skulle göra för ett par dagar sen. Ja vet att det blev lite senare än tänkt men bättre sent än aldrig. Så nu ska jag försöka gömma in 10 ordspråk i det här inlägget så får vi se om ni hittar dom.


Vakna idag vid tio av att klockan ringde. Något jag inte direkt gillade. Har varit i behov av att sova ut en längre tid nu. Och det finns inget jag hatar så mycket som att vakna tidigt (tio är tidigt för mig) av att en irriterande klocka ringer, det är ungefär lika roligt som att kyssa sin egen syster. Med andra ord inte så kul. Och med tanke på att maria inte hade hört av sig så var det ju i onödan med. Men jag somna om på två sekunder så det gjorde inte alltför mycket. Hann och drömma lite roliga drömmar innan jag vakna två timmar senare. Orkar inte berätta dom här, men det handla om nils, min bil och en gammal "vän".


Hur som helst så vakna jag senare av att min hund började skälla som fan. Då kom min syster (nej jag kysste henne inte) och hennes pojkvän/sambo hit för att kolla på speedway och käka kebab. Men det blev jag som fick åka ner och köpa det. Men det var en fin frukost så det är dumt att klaga.


Senare ringde maria och ville ha lite skjuts hem från hultsfred. Var ingen idé och fundera över det utan bestämde mig rätt snabbt för att åka ner och hämta henne. För grunner man på nått för länge blir det inte gjort. Väl när jag kom ner så var det inte så mycket folk som jag trodde det skulle va. Men man såg en del folk som inte hade lyckats ta sig hem än och låg och sov överallt. En låg och sov i en solstol mitt på trottoar, men nöden har ingen lag så hade jag varit trött hade jag kanske gjort likadant.


Var lite svårt att hitta maria med. Egentligen var det väll inte det utan det var maria som var lite sen. Och eftersom jag inte var hundra på vart jag skulle hämta henne så åkte jag fram och tillbaka ungefär 5-6 gånger vid samma ställe. Undra va allt folk trodde att jag gjorde egentligen,


Sen innan vi åkte hem stanna vi till vid preem och willys. Där det blev lite läsk och godis. Och ja, jag vet att godis inte varar för evigt men jag var sugen så det sket jag i. Blev även ett stopp i vimmerby där maria hämta lite grejer och jag kollade min ekonomi. Såg inte alltför ljust ut, men det är ju inte pengar som får mitt liv att lysa upp så jag överlever nog.


Sen bestämde vi oss för att dra ut till skogen när vi kom till södra vi. Tog ett tag innan vi hitta stället vi skulle till men vi tog oss dit. Var rätt så tråkigt väder med. Regna det och var mulet. Men utan regn skulle det va öken så det är nått man får leva med. Nils hade det nog jobbigast med tanke på att han inte hade valt kläder efter väder. Tygskorna var rätt blöta när vi kom ut ur skogen. Men det var inga sura miner för det.


Blev en sväng tillbaka till maria sen för att äta upp det vi plockat. Maria ville inte ha nått så jag fick allt :D. Var väldigt gott. Iallafall efter ett tag. För jag fråga maria efter lite socker och jag vet inte om hon uppfatta det men hon ställde fram saltet. Och jag hällde på en massa. Var inte sådär jättegott direkt, men what doesnt kill you only make you stronger. Så det var bara att skölja av allt igen och sen börja om. Den gången blev det lite bättre måste jag säga. Var riktigt gott och det skrek sommar om det. Härligt.


Nu är jag hemma och tänkte avsluta kvällen här framför datorn. Finns inte så mycket annat man kan hitta på så. Får väll ha det lite skönt med mig själv ikväll ;). Något man måste. För den som inte hjälper sig själv kan inte få hjälp av andra. haha.


Nä nu orkar jag inte skriva så mycket mer. Känner att det blev ett långt inlägg. Får se nu om ni lyckats hitta alla mina visdomsord eller om ni är helt bakom flötet. Bye bye


Vill ni se vad maria lyckades komma med i det här uppdraget kan ni klicka på denna länk http://burningtears666.blogspot.com/2009/07/10-ordsprakcitat.html


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Justinsane - 27 augusti 2012 19:22

Jaha, tillbaka på bloggen igen. Vet inte hur längesen det är jag skrev här senast, men det är ett tag. Tänkte försöka börja uppdatera här igen och börjar lite sakta med det här inlägget. Orkar inte skriva så mycket nu eftersom jag jobbar nu och orkar...

Av Justinsane - 1 juli 2010 14:14

Det blir inte mycket skriva här utan mest låtar. Men jag orkar inte skriva så mycket just nu.   Hörde den här låten igår på bandit. Riktigt jävla bra! ...

Av Justinsane - 24 juni 2010 01:50

Mer än två månader sen jag skrev nått här. Jag hade faktiskt glömt bort bloggen helt, men för en vecka sen börja jag och maria prata om bloggen och nu blev jag sugen på att göra nått här. Men jag har inget som jag direkt har lust att skriva om så jag...

Av Justinsane - 11 april 2010 21:01

Men så blev det inte. Rubriken är en kommentar som jag sa här om dagen. Jag och Maria drog på oss stövlarna och drog ut till översvämningen i försjön och sprang runt. Så där har ni bakgrunden till det.   Vet inte hur längesen det är jag skrev nåt...

Av Justinsane - 20 mars 2010 23:53

Det var inte igår man skrev här inte. Vet inte varför jag helt plötsligt slutade skriva men det hade nog mycket med att jag skrev i stort sett samma sak 5 dagar i veckan hela förra året. Det är skönt och skriva av sig men det blir svårt när man inte ...

Ovido - Quiz & Flashcards